Leģendāra stāsta aizsākums - Toyota Corolla

"Vispieprasītākais auto tirgū. Pasaulei prezentēts ar Toyota jaunākajām tehnoloģijām." Tā par jauno Toyota modeli sešdesmito gadu vidū teica Tatsuo Hasegava, "Corolla" automašīnu izstrādes daļas vadītājs. Ar vairāk nekā 44 miljoniem pārdotu automobiļu šis modelis ir populārākais pasaulē.

"Corolla" tulkojumā no latīņu valodas nozīmē ziedu kronis. Šāds nosaukums tika izvēlēts ar cerību, ka automašīnas pārdošanas apjomi plauks, un tieši tā arī notika: pirmajos gados automašīna kļuva par pirktāko Japānā, vēlāk arī visā pasaulē.

Toyota kompānijai ir pamats lepoties ar šo vēsturisko modeli. Un uzņēmums to arī dara - šis konkrētais pirmās paaudzes spēkrats lielveikalos Baltijas valstīs tiek novietots sānu pie sāna ar jaunāko "Corolla" modeli, simbolizējot leģendārās vēstures pirmās nodaļas.

"Corolla" stāsta pirmais modelis E1 bija aprīkots vai nu ar 1.1L vai 1.2L dzinējiem, kas nodrošināja aptuveni 50 ZS jaudu. Klienti varēja izvēlēties starp četrpakāpju manuālo vai divpakāpju automātisko ātrumkārbu. Toyota "Corolla" automobilis bija viens no pirmajiem pasaulē, kam pārnesumu svira bija novietota mūsdienās pierastajā vietā - uz grīdas.

Maksimāla vienkāršība bija Toyota inženieru domāšanas pamatā. Rūpnīca smagi strādāja, lai lauztu valdošo stereotipu, ka japāņu automašīnas ir sliktas kvalitātes. Pirmā Toyota "Corolla" automašīna tika prezentēta 1966. gadā. Lai arī tā tika rādīta kā tautas mašīna, tomēr "Corolla" spēkratam bija izcila ražošanas kvalitāte un plašs aprīkojums, kāds citkārt bija pieejams tikai augstāka segmenta automašīnām.

Iespējams, tieši no šī brīža Toyota spēkrati tiek uzskatīti par vieniem no uzticamākajiem ceļabiedriem starp visiem autoražotājiem.  Tautas atzinīgie vārdi un sabiedrībā valdošā reputācija ir jebkura autoražotāja galvenā vērtība. Toyota rūpnīcai šo reputāciju nodrošināja tieši "Corolla" modelis.