Itāļu modernās mākslas darbs – Lamborghini Huracan – Kurbadā

“Kurbads” loģistikas centrā mirkli pirms došanās uz nākamo galamērķi viesojās itāļu superauto “Huracan”, ekskluzīvo automašīnu rūpnīcas Lamborghini jaunākais modelis.

“Huracan” latviešu mēlē vēlētos dēvēt par viesuli, tomēr patiesībā nosaukums ir aizņemts no slavena cīņu buļļa – Lamborghini turpina savas automašīnas dēvēt pasaules slavu ieguvušu buļļu vārdos. Bullis Huracans Alikantē, Spānijā 1879. gadā cīņas arēnā izcēlās ar drosmi un izsmalcinātu uzbrukuma izjūtu. Arhīva ieraksti stāsta, ka tas ne reizi nav ticis pārspēts. Šķiet, ka automobilis turpinās šo mantojumu.

“Huracan” ir uzskatāms par aizstājēju Lamborghini veiksmes stāstam – “Gallardo”, kas desmit gadu laikā tika pārdots vairāk nekā 14000 klientiem. Autobūves evolūcijas rezultātā tas ir kļuvis ne tikai vieglāks, jaudīgāks un izsmalcinātāks par savu priekšgājēju, bet, kā atzīmē auto nozares eksperti, arī daudz praktiskāks un vieglāk ekspluatējams ikdienā.

Dizaina ziņā gan itāļi ir saglabājuši tikai Lamborghini piemītošo šarmu ar asām, bet gaumīgām līnijām. Salons ir vienlaikus gan elegants, gan arī praktisks, uzsvaru liekot uz vadītāja komfortu buļļa savaldīšanas laikā. Salona iekārtojumā dominē Lamborghini iecienītie sešstūru raksti, tomēr dimensijās tas ir par mazu pilotam, kurš augumā ir lielāks par vidusmēra itāli. 

Jebkura superauto dvēsele ir tā dzinējs. Lamborghini ir saglabājis uzticību “Gallardo” un arī Audi “R8 V10 Plus” V10 dzinējam, mazliet to modificējot – tas ir kļuvis par 50 ZS jaudīgāks, galvenokārt duālās degvielas iesmidzināšanas sistēmas dēļ, un tagad sasniedz 602 ZS. Nesavaldīts un neierobežots kā Lučiāno Pavarotti uz operas skatuves. 

Interesanti, ka auto dzinējs tiek ražots Ungārijā, bet vairākas citas detaļas – Vācijā. Kā zināms, Lamborghini rūpnīca pieder Audi, kas pārrauga superauto ražotni. Vāciešu klātbūtne itāļu automašīnām garantē augstus kvalitātes standartus un uzticamību. 

Vislabāk par automašīnu pratīs pastāstīt Haralds Šlēgelmilhs, ātrākais latvietis uz planētas: “Vislabāk par automašīnu pratīs pastāstīt Haralds Šlēgelmilhs, ātrākais latvietis uz planētas: “Lamborghini pēdējo 10 gadu laikā, manuprāt, ir kļuvis par supercar zīmolu Nr.1! Gan tehniski, gan citos aspektos retais konkurents var stāvēt blakus. Un tieši “Huracan” modelis ir  kļuvis par flagmani visai Lamborghini saimei, pateicoties tā pieejamajai cenai, salīdzinot ar pārējiem Lamborghini modeļiem. Turklāt daudzos rādītājos “Huracan” pat ir labāks par tā vecāko brāli Aventador”.

Haralds šogad jau otro gadu ar atzīstamiem panākumiem piedalās “Blancpain Super Trofeo Europe” autosacīkšu sērijā ar sacensībām pielāgotu “Huracan LP 620-2 GT3” automašīnu.

“Huracan”, kura vējstikls ir tik slīps, ka lielā ātrumā pārsteigtie kukaiņi uz tā neatstāj pēdas, cena bez nodokļiem ir aptuveni 170 000 EUR. 

Lamborghini par savu veikumu saka: “Tā kā laika mašīna. Tikai ātrāka.”